Widgety – cz. 1

Dzi艣 pierwsze starcie z tematem widget贸w 馃檪 Zastanowimy si臋, jakie widgety mog膮 nam si臋 przyda膰 przy tworzeniu interfejsu graficznego naszego urz膮dzenia.

  • Statyczny tekst
    Podstawowy widget, zawieraj膮cy statyczny tekst o okre艣lonej czcionce, kolorze i rozmiarze
  • Statyczny obraz
    Ot, wy艣wietla bitmap臋…
  • Animacja
    Kilka, cyklicznie zmieniaj膮cych si臋 obraz贸w
  • Pomiar w formie tekstu
    Podstawowa reprezentacja warto艣ci pomiaru
  • Pomiar w formie paska post臋pu/bargrafu
    Graficzna reprezentacja warto艣ci pomiaru,
  • Zegar i datownik
    Wy艣wietla godzin臋 lub dat臋 w wybranym formacie.
  • Menu
    Zwyk艂e, pionowe menu 馃檪
  • Box
    Ramka grupuj膮ca inne widgety,

Wydaje si臋, i偶 nawet tak niewielka ilo艣膰 element贸w b臋dzie wystarczaj膮ca do stworzenia prostego interfejsu. Oczywi艣cie lista nie jest zamkni臋ta – w miar臋 rozwoju projektu na pewno pojawi膮 si臋 na niej nowe wpisy.

Sporo os贸b zapyta:

A gdzie jakie艣 bardziej typowe elementy GUI, jak przyciski, checkboxy, listy, itd?

Zwr贸膰my uwag臋, i偶 w naszym projekcie nie mamy dotykowego ekranu czy myszki – sterowanie odbywa si臋 jedynie za pomoc膮 trzech przycisk贸w… W takiej sytuacji tradycyjne, liniowe menu jest znacznie bardziej ergonomiczn膮 i przejrzyst膮 form膮 wyboru funkcji czy zmiany ustawie艅. Znacznie bardziej istotne b臋dzie rozbudowanie wachlarza graficznych metod prezentacji pomiar贸w – to przecie偶 ma by膰 g艂贸wnym zadaniem naszego urz膮dzenia.

Jutro spr贸bujemy stworzy膰 kilka widget贸w, bazuj膮c na bibliotece graficznej. Nareszcie b臋dzie troch臋 wi臋cej fotek i kolor贸w! 馃榾 Zapraszam!

Posted in Sto dni w kolorze.