Choinka na liczniku, czyli okna ostrzeżeń – cz.1

Większość zestawów wskaźników posiada pewną liczbę kontrolek umieszczoną w środkowym polu licznika, w innych modelach ich funkcję przejmuje częściowo lub całkowicie fabryczny wyświetlacz FIS.

No cóż… w obu przypadkach musimy mieć możliwość zastąpienia czy to chmary diod LED czy komunikatów na wyświetlaczu.

Jedną z metod “symulowania” kontrolek jest widget statusu. W przypadku fabrycznych komputerów FIS na ich ekranie pokazywane są również komunikaty tekstowe i graficzne. Oczywiście nie może ich zabraknąć także w naszym urządzeniu 🙂 Różnorodność tych okienek potrafi przyprawić o ból głowy:

  • Ostrzeżenie o rezerwie paliwa,
  • Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju,
  • Ostrzeżenie o niskim poziomie płynu spryskiwacza,
  • Ostrzeżenie o zużyciu klocków hamulcowych,
  • Ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego/usterce hamulca
  • Ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie oleju,
  • Ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie płynu chłodzącego,
  • Ostrzeżenie o usterce alternatora,
  • Ostrzeżenie o usterce silnika,
  • Ostrzeżenie o usterce układu wydechowego/nieprawidłowym składzie spalin,
  • Ostrzeżenie o zadziałaniu immobilizera,
  • Ostrzeżenie o zaciągniętym hamulcu ręcznym,
  • Ostrzeżenie o przepalonej żarówce,

Otwarciu każdego z nich musi oczywiście towarzyszyć dźwięk ostrzegawczy, zwracający uwagę kierowcy.

Posted in Sto dni w kolorze.