Większość zestawów wskaźników posiada pewną liczbę kontrolek umieszczoną w środkowym polu licznika, w innych modelach ich funkcję przejmuje częściowo lub całkowicie fabryczny wyświetlacz FIS.
No cóż… w obu przypadkach musimy mieć możliwość zastąpienia czy to chmary diod LED czy komunikatów na wyświetlaczu.
Jedną z metod “symulowania” kontrolek jest widget statusu. W przypadku fabrycznych komputerów FIS na ich ekranie pokazywane są również komunikaty tekstowe i graficzne. Oczywiście nie może ich zabraknąć także w naszym urządzeniu 🙂 Różnorodność tych okienek potrafi przyprawić o ból głowy:
- Ostrzeżenie o rezerwie paliwa,
- Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju,
- Ostrzeżenie o niskim poziomie płynu spryskiwacza,
- Ostrzeżenie o zużyciu klocków hamulcowych,
- Ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie płynu hamulcowego/usterce hamulca
- Ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie oleju,
- Ostrzeżenie o zbyt niskim poziomie płynu chłodzącego,
- Ostrzeżenie o usterce alternatora,
- Ostrzeżenie o usterce silnika,
- Ostrzeżenie o usterce układu wydechowego/nieprawidłowym składzie spalin,
- Ostrzeżenie o zadziałaniu immobilizera,
- Ostrzeżenie o zaciągniętym hamulcu ręcznym,
- Ostrzeżenie o przepalonej żarówce,
Otwarciu każdego z nich musi oczywiście towarzyszyć dźwięk ostrzegawczy, zwracający uwagę kierowcy.