Widgety – cz. 1

Dziś pierwsze starcie z tematem widgetów 🙂 Zastanowimy się, jakie widgety mogą nam się przydać przy tworzeniu interfejsu graficznego naszego urządzenia.

  • Statyczny tekst
    Podstawowy widget, zawierający statyczny tekst o określonej czcionce, kolorze i rozmiarze
  • Statyczny obraz
    Ot, wyświetla bitmapę…
  • Animacja
    Kilka, cyklicznie zmieniających się obrazów
  • Pomiar w formie tekstu
    Podstawowa reprezentacja wartości pomiaru
  • Pomiar w formie paska postępu/bargrafu
    Graficzna reprezentacja wartości pomiaru,
  • Zegar i datownik
    Wyświetla godzinę lub datę w wybranym formacie.
  • Menu
    Zwykłe, pionowe menu 🙂
  • Box
    Ramka grupująca inne widgety,

Wydaje się, iż nawet tak niewielka ilość elementów będzie wystarczająca do stworzenia prostego interfejsu. Oczywiście lista nie jest zamknięta – w miarę rozwoju projektu na pewno pojawią się na niej nowe wpisy.

Sporo osób zapyta:

A gdzie jakieś bardziej typowe elementy GUI, jak przyciski, checkboxy, listy, itd?

Zwróćmy uwagę, iż w naszym projekcie nie mamy dotykowego ekranu czy myszki – sterowanie odbywa się jedynie za pomocą trzech przycisków… W takiej sytuacji tradycyjne, liniowe menu jest znacznie bardziej ergonomiczną i przejrzystą formą wyboru funkcji czy zmiany ustawień. Znacznie bardziej istotne będzie rozbudowanie wachlarza graficznych metod prezentacji pomiarów – to przecież ma być głównym zadaniem naszego urządzenia.

Jutro spróbujemy stworzyć kilka widgetów, bazując na bibliotece graficznej. Nareszcie będzie trochę więcej fotek i kolorów! 😀 Zapraszam!

Posted in Sto dni w kolorze.