Dziś pierwsze starcie z tematem widgetów 🙂 Zastanowimy się, jakie widgety mogą nam się przydać przy tworzeniu interfejsu graficznego naszego urządzenia.
- Statyczny tekst
Podstawowy widget, zawierający statyczny tekst o określonej czcionce, kolorze i rozmiarze - Statyczny obraz
Ot, wyświetla bitmapę… - Animacja
Kilka, cyklicznie zmieniających się obrazów - Pomiar w formie tekstu
Podstawowa reprezentacja wartości pomiaru - Pomiar w formie paska postępu/bargrafu
Graficzna reprezentacja wartości pomiaru, - Zegar i datownik
Wyświetla godzinę lub datę w wybranym formacie. - Menu
Zwykłe, pionowe menu 🙂 - Box
Ramka grupująca inne widgety,
Wydaje się, iż nawet tak niewielka ilość elementów będzie wystarczająca do stworzenia prostego interfejsu. Oczywiście lista nie jest zamknięta – w miarę rozwoju projektu na pewno pojawią się na niej nowe wpisy.
Sporo osób zapyta:
A gdzie jakieś bardziej typowe elementy GUI, jak przyciski, checkboxy, listy, itd?
Zwróćmy uwagę, iż w naszym projekcie nie mamy dotykowego ekranu czy myszki – sterowanie odbywa się jedynie za pomocą trzech przycisków… W takiej sytuacji tradycyjne, liniowe menu jest znacznie bardziej ergonomiczną i przejrzystą formą wyboru funkcji czy zmiany ustawień. Znacznie bardziej istotne będzie rozbudowanie wachlarza graficznych metod prezentacji pomiarów – to przecież ma być głównym zadaniem naszego urządzenia.
Jutro spróbujemy stworzyć kilka widgetów, bazując na bibliotece graficznej. Nareszcie będzie trochę więcej fotek i kolorów! 😀 Zapraszam!